dimarts, 15 d’agost del 2017

LA PERICO: GAUDIR EN ELS PORTS, PATIR EN EL PLA

(Traducción al castellano al final del artículo)

160 quilòmetres en bicicleta no els faig cada dia. Ni de bon tros. Però si d'aquí a un mes i mig n'he de fer 180 com part d'una triatló de llarga distància, era necessari fer una tirada llarga. La marxa popular LA PERICO m'anava de meravella per anar veient en quin punt de forma estic. La gràcia d'aquesta prova no competitiva és que té un desnivell positiu d'uns 3.000 metres, una mica més que els que em trobaré al Challenge de Madrid.
La sortida era a les vuit, així que vaig haver de matinar per plantar-me a la base de l'aqüeducte de Segòvia, juntament amb els altres 2.400 ciclistes que estaven disposats a passar-se el matí pedalant. Entre ells, en Jabi, en Mati i en Fabio, amb els que vam fer-nos companyia durant tota la marxa.
Ports de Navacerrada, Morcuera, Canencia i Navafría. Els coneixia tots quatre, però mai els havia fet tots junts. Vaig pujar-los força bé, a ritme pausat però constant i cada port exigint-me una mica més. El problema va arribar després de l'últim. Des d'allà només faltava el descens i 30 quilòmetres de terreny pla, en una llarga recta amb el vent en contra. Vam començar fent relleus, tots quatre, esperant enxampar un grup que ens precedia. Però després d'unes quantes sèries vaig perdre contacte. Van afluixar per esperar-me i quan em vaig tornar a enganxar, allà, ja no vaig cedir cap relleu. Amagat a la cua del grup, intentant sobreviure.
Quan vam arribar al pavelló Pedro Delgado, vaig sentir una enorme alegria. Tanmateix, just a continuació em va venir un calfred, tot pensant en el Challenge de Madrid. Després dels 180 quilòmetres de bici hauré de córrer una marató? Uaaaaaaaau!!! Per anar fent boca, a la tarda vaig córrer mitja horeta. I que sigui el que hagi de ser.


LA PERICO: DISFRUTAR EN LOS PUERTOS, SUFRIR EN EL LLANO

160 kilómetros en bicicleta no los hago cada día. Ni de lejos!!!
Pero si de aquí a un mes tengo que hacer 180 como parte de un triatlón de larga distancia, era necesario hacer una tirada larga. La marcha popular LA PERICO me venía como anillo al dedo para ir viendo en qué punto de forma estoy. La gracia de esta prueba no competitiva es que tiene un desnivel positivo acumulado de unos 3.000 metros, un poco más de los que me encontraré en el Challenge de Madrid.
La salida era a las ocho de la mañana, así que tuve que madrugar para plantarme a los pies del acueducto de Segovia, junto con los otros 2.400 ciclistas que estaban dispuestos a pasarse el día pedaleando. Entre ellos, Jabi, Mati y Fabio, con los que compartimos toda la marcha.
Puertos de Navacerrada, Morcuera, Canencia y Navafría. Los conocía los cuatro, pero nunca los había hecho todos juntos, en una misma salida. Los subí bastante bien, a ritmo pausado pero constante y exigiéndome un poco más en cada uno. El problema llegó después del último. A partir de ahí sólo faltaba el descenso y 30 kilómetros de terreno llano, en una larga recta con el viento de cara. Empezamos a hacer relevos, los cuatro, esperando alcanzar al grupo que nos precedía. Pero tras unas cuantas series perdí contacto. Los colegas, para eso están, aflojaron y me esperaron. Cuando volví a conectar, ya no concedí más relevos. Me quedé escondido a cola de grupo, intentando sobrevivir.
Cuando llegamos al pabellón Pedro Delgado, sentí una enorme alegría. Sin embargo, justo a continuación, me vino un escalofrío al pensar en el Challenge de Madrid. Después de los 180 kilómetros de bici tendré que correr un maratón? Uaaaaaaaau!!! Par air haciendo boca, por la tarde corrí media horita. Y que sea lo que tenga que ser.