divendres, 9 de desembre del 2016

DIT I FET, MITJA MARATÓ DE VILLAVERDE. WHAT ELSE?

(Traducción al castellano al final del artículo)

El plaer de córrer.
Llevar-te d'hora un dia festiu, quedar-te en calça curta quan fa un fred que pela i escoltar el tret de sortida. El que pasa entre aquell instant i l'altre, en què creues l'arribada és un seguit de sensacions diverses: nervis inicials, velocitat de vertigen en el descens cap al riu, humitat i olor de bosc en el pas per l'agradable Parque Lineal del Manzanares (amb permanents canvis de desnivell)...i amb el pas dels quilòmetres m'adono que se'm farà llarga la cursa. En el primer terç de la mitja marató m'entren dubtes sobre si podré mantenir la gambada lleugera que he portat fins aleshores. Ni de conya, impossible!!! Quan abans ho assimili, menys greu serà la clavada. No tinc el cos acostumat a córrer durant tanta estona i el ritme està sent bastant exigent. Aquí és on entra en joc el patiment. Patiment pel risc que he anat assumint, que s'afegeix al cansament que es va acumulant. Cames, braços i cap, tot el cos treballa per conseguir l'objectiu d'arribar a la meta com més aviat millor.
Trigo el que trigo, 1:23:36, i ocupo la posició número 23 dels poc més de 1.000 participants.
Satisfet, content, orgullós. Però, sobretot, amb ganes de més. De córrer més ràpid i de córrer més quilòmetres.
És el plaer de córrer.    
Ho hauria de fer més sovint.
 Avui, a Villaverde, m'ha sortit una molt bona cursa. Però no tan bona com la d'en Miguel Ángel Toribio, que ha arribat onzè, amb un temps de 1:19:48, la seva millor marca personal. El posat cristianoronaldista és casual. O no, qui sap.




DICHO Y HECHO, MEDIO MARATÓN DE VILLAVERDE. WHAT ELSE?

El placer de correr.
Madrugar un día festivo, quedarte en pantalón corto cuando hace un frío gélido y escuchar el disparo de salida. Lo que pasa entre ese instante y el otro, en el que cruzas la línea de meta, es una sucesión de sensaciones distintas: nervios iniciales, velocidad de vértigo en el descenso hacia el río, humedad y olor a bosque en el paso por el agradable Parque Lineal del Manzanares (con permanentes cambios de desnivel)...y con el paso de los kilómetros me doy cuenta de que se me hará larga la carrera. En el primer tercio del medio maratón me entran dudas sobre si podré mantener la zancada ligera que he llevado hasta entonces. Ni de coña, imposible!!! Cuanto antes lo asimile, menos grave será el pinchazo. No tengo el cuerpo acostumbrado a correr durante tanto rato y el ritmo está siendo bastante exigente. Es aquí donde entra en juego el sufrimiento. Sufrimiento por el riesgo que he ido asumiendo, que se añade al cansancio acumulado. Piernas, brazos y cabeza, el cuerpo entero trabaja para conseguir el objetivo de llegar a meta lo antes posible.
Tardo lo que tardo, 1:23:36, y ocupo la posición número 23 de los poco más de 1.000 participantes.
Satisfecho, contento, orgulloso. Pero, sobretodo, con ganas de más. De Correr más rápido y de correr más kilómetros.
Es el placer de correr.
Debería hacerlo más a menudo.
Hoy, en Villaverde, me ha salido una muy buena carrera. Pero no tanto como a Miguel Ángel Toribio, que ha llegado undécimo, con un tiempo de 1:19:48, su mejor marca personal. El posado cristianoronaldista es casual. O no, quién sabe.