dijous, 4 d’octubre del 2012

DEBUT A LA CASA DE CAMPO AMB LES ASICS FUJI TRABUCO

Era una ocasió especial i havia de viure-la de forma igualment especial. Feia alguns mesos que no em deixava caure per la Casa de Campo, per fer un entrenament amb cara i ulls, un entrenament al circuit de Garabitas que tantes alegries m'ha aportat en aquests anys que fa que sóc a Madrid. I ahir hi vaig anar. Feia un dia fantàstic, amb una mica de sol i temperatura fresqueta. La idea era fer quatre voltes ràpides...o tan ràpides com fos possible. Per al debut al circuit m'havia reservat l'estrena de les noves Asics Fuji Trabuco, una meravella que desconeixia, però de la qual ja no em podré desprendre.

El nou model de les clàssiques "Trabuco" passa anomenar-se ara Gel Fuji Trabuco. Són unes vambes més lleugeres que les anteriors, amb una protecció afegida a la punta per minimitzar l'impacte amb rocs i pedres diversos. Estan dissenyades per fer muntanya però la comoditat i seguretat que fan sentir augmenten les ganes d'utilitzar-les en altres terrenys. Tot just després de posar-me-les ja vaig saber que m'ho passaria molt bé: anava ben calçat. Vaig esmorzar una mica de fruita, un parell de torrades, un suc de taronja i un te. Vaig aguantar una estona i me'n vaig anar cap a la Casa de Campo.



 Abans de relatar l'entrenament he de fer menció a la meva llibreteta, on hi tinc totes les dades atlètiques de la meva vida com a maratonià. Confesso que vaig buscar referències de la temporada passada (només de la temporada passada...no fos cas que m'agafés una depressió). Buscava apropar-me als 62'09" (+-3'53"/km), però no podia cremar totes les naus en la primera volta, que vaig fer poc per sota dels 16' (15'51"). A partir d'aquí hauria d'anar guanyant temps al temps, calia anar una mica més ràpid. El tram de pujada, sobre el qual he escrit en algunes ocasions, va estovant-te a poc a poc. No són més de 250 metres però quan arribes a dalt ho fas sense aire i amb una necessitat enorme de recuperar-te. Un cop ho has aconseguit ja pots tornar a tirar milles. La segona volta em va sortir a 15'42" (un xic per sobre dels 3'55/km), la progressió era bona però tot estava per decidir, així que havia de seguir millorant. Havia cobert la meitat de l'entrenament i em trobava en plenes condicions per afrontar la part final. Si no passava res, difícilment patiria una davallada. Després de la tercera volta, en 15'28" hi ha dues coses clares: d'una banda ja no vaig sobrat, de l'altra, només em falta una volta. En aquests casos sempre penso que és l'última vegada que passo per cadascun dels indrets, ja no tornaré a fer els parcials. M'hi deixo la pell, allargo gambada, bufo sorollosament (no és habitual, fins i tot jo em vaig sorprendre...) i vaig anar avançant quilòmetres (3'44, 3'48, 3'44...) fins que vaig superar l'última marca, 3'37", amb què vaig tancar la volta en 14'53" i el total de la sessió en 61'56...13" menys que la temporada passada.


Bons números i millors sensacions, a la Casa de Campo...amb les Asics Fuji Trabuco.