diumenge, 19 d’agost del 2012

AMB PRECAUCIÓ PERÒ JA AVANÇO PER SOTA DE 4'30"

He anat fent entrenaments de forma molt continuada. Dels últims quinze dies he sortit a córrer en catorze ocasions. Vaig començar amb una sessió molt curta, de dos quilòmetres. Una distància que vaig anar augmentant a mida que m'anava sentint còmode. Físicament, els rodatges no em resulten problemàtics, el que passa és que he hagut d'anar amb molt de compte amb totes les sensacions que em transmetien els isquiotibials. 
No vull arriscar en excés...i després haver de lamentar-ho. Per aquest motiu, al llarg de tot l'estiu he estat corrent amb unes mitgetes compressores per a la part superior de la cuixa. En concret jo utilitzo les Forquad de Compressport, que redueixen les vibracions dels músculs isquitibials, minvant així les opcions de caure lesionat. Aquí no hi ha una ciència exacta que et garanteixi la solució definitiva al problema, però crec que m'estan funcionant bé, a banda que em transmeten seguretat.
 

No aniria enlloc, però, si me les posés i no prengués altres precaucions. Segueixo estirant i fent massatges, més que en cap altre moment de la meva vida. D'una forma o d'una altra, això m'havia d'aportar alguns resultats...que han acabat arribant. A molts els pot sebmlar un acudit, però després d'haver-me mogut durant deu dies a ritmes molt per damunt dels cinc minuts el quilòmetre, divendres ja vaig aconseguir una mitjana de 4'43 per als 10 kms que vaig rodar (47'07"), amb un millor parcial 4'23. Avui he fet una passa més enllà i he escalfat 10 minuts, abans d'afrontar deu quilòmetres més, en progressió. Els 44'15" en què he completat la distància (+-4'25) em fan molt content, no tant pel ritme com per les sensacions. En cap moment he percebut senyals de perill. L'últim parcial quilomètric l'he cobert en 4'12", així que l'objectiu d'aquesta setmana és intentar buscar comoditat a quatre pelats. Estic convençut que ja no serà tan senzill. Les fotografies primera i tercera  d'aquesta entrada (abans i després de l'entrenament) donen fe que, més enllà de l'autocontrol pel risc de lesió, l'esforç m'està costant una bona suada.


Però si tot fos qüestió només de suar...

1 comentari:

joan ha dit...

Molt bé fiera; jo de moment esperant que arribin temperatures més suportables.