dissabte, 4 de febrer del 2012

INTENTANT IMITAR EN GEBRE: LA MUNTANYA ENFORTEIX

Tenia curiositat per saber cap a on em duria aquell camí. I al final m'he quedat amb les ganes. Hi hauré de tornar.
He deixat el cotxe a l'últim aparcament de la Pedriza, el que es troba més amunt, a poc més de mil metres d'altitud. Fent un primer cop d'ull al riu, al mateix lloc on em banyo a l'estiu, ja he vist el que em podria esperar més endavant.


El riu va baixant, però ho fa sobre una capa de gel


En altres zones la capa de gel augmenta

A partir d'aquell punt, la carretera, sense accés per a vehicles no autoritzats, segueix pujant. El primer quilòmetre i mig està mal asfaltat, a continuació ja corres sobre terra. Però allà on habitualment hi ha terra, avui m'hi he trobat neu. Una capa molt fina però que estovava una mica més el terreny. De gel, afortunadament, no me n'he trobat. He sortit molt lentament, només amb la idea de sumar quilòmetres, a més de 6'/km. Feia fred i feia vent però no nevava.


Bon panorama, de pujada...més divertit de baixada

Seguia l'ascens, el temps era a punt de canviar

No nevava durant la primera mitja hora. Passat aquest espai de temps han començat a caure uns petits floquets i dic "a caure" quan, de fet, no semblava que caiguessin...més aviat anaven en direcció horitzontal, empesos per una ventada cada cop més forta. Els núvols m'impedien veure el dibuix de les muntanyes, així que les dades que em donava l'altímetre del Garmin m'ajudaven a fer-me una idea d'en quin punt em trobava. He anat pujant sense descans durant tretze quilòmetres (1h25') i en aquell punt, a 1.800 metres d'altitud, he decidit girar cua, per evitar que la jornada se m'allargués excessivament.


13 kms, 800 metres de guany, per arribar a 1.800

La forta ventada no m'ajuda amb les fotos

La tornada ha estat una mica més emocionant, he baixat rapidet, a 3'58. Al final he tancat la jornada fent 26 quilòmetres, un entrenament amb una tirada llarga de pujada constant que fa habitualment, a Etiòpia, Haile Gebrselassie. Voldria veure'l pujar, còmode i somrient.