dimarts, 11 d’octubre del 2011

BALANÇ D’UNA LESIÓ


Ja en tenia ganes, ja, de fer un test. Ara que m’he recuperat de la lesió vull iniciar la recuperació de la forma. Abans de caure en desgràcia amb la periostitis duia una evolució molt bona (més evident en els entrenaments que en les curses, però molt bona, al cap i a la fi) i era necessari calibrar l’estat de forma actual per treballar amb dades concretes. Per aquest motiu (i perquè ja ho trobava a faltar) divendres passat vaig tornar a la Casa de Campo. Molt agosarat, anunciava en aquest mateix bloc la intenció de fer un test de 7 voltes (28 kms.) a ritme progressiu. Havia de ser la primera tirada llarga de la temporada. Però la realitat va ser ben diferent: dotze dies seguits d’entrenaments progressius m’havien deixat tocat.

Vaig iniciar la prova a un ritme ràpid (3’50”) que, a poc a poc, vaig anar modificant. El pas per la primera volta, amb un temps de 15’43 em donava bon feeling, em sentia molt còmode i, fins i tot, m’obligava a anar-me frenant. En la segona volta vaig repetir el temps de la primera i en la tercera el vaig millorar quatre segons.Tot anava sobre rodes fins que vaig encarar la pujada en la quarta volta. Allà em vaig adonar que se’m faria llarg. L’aturada per la lesió m'havia obligat també a un descens en les tirades i l’entrenament de 32 kms. se’m feia molt coll amunt, així que vaig decidir retallar l’entrenament en dues voltes i fer una cinquena i última volta buidant-me totalment. Vaig fer-la en 15’12”, a una mitjana de 3’48”.

Fins aquí ho considero tot molt normal. Deixa de ser-ho quan obro la llibreta i trobo l’últim test de cinc voltes. En les cinc setmanes que han passat he fet un pas enrere de 41”. No en faré un drama, al contrari, ja m’hi he posat mans a la feina. Després de tancar la setmana amb 105 quilòmetres (la més llarga de la temporada), ahir vaig fer-ne vint i avui, quinze més. Un augment del quilometratge, amb descans i un plat de pasta aquesta propera nit (cosa que no vaig abans de l’últim test) i demà buscaré la revàlida. Aprofitant que no treballo confio que serà un bon dia per recuperar les bones sensacions.

La setmana que ve correré la Mitja Marató de Mediterrani, molt més que un test.