divendres, 20 d’agost del 2010

SI BUSQUES RESULTATS DIFERENTS NO FACIS SEMPRE EL MATEIX

Estava capbussant-me en la xarxa, llegint enlloc i pertot arreu i m'he trobat una pàgina de citacions http://www.encatala.cat/citacions.htm que m'ha traslladat en el temps a l'època en què anava a l'institut (1988-1992). Aleshores ja era un amant de la ràdio i un fidel seguidor de José María García i el seu clàssic "Supergarcía en la Hora 0". Del petit comunicador m'apuntava en un quadern aquelles citacions que més m'agradaven i de tant en tant els feia un cop d'ull. Les cursilades mai m'han agradat, al contrari, em crida l'atenció allò que em fa pensar. Doncs bé, de la troballa d'aquesta tarda em quedo amb una citació d'Albert Einstein:

"Si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix"

I jo em pregunto: faig o no faig sempre el mateix? Fa un munt d'anys, des que sóc a Madrid, que els meus entrenaments es limiten gairebé sempre al mateix. I com em va? Resposta discutible. Quan no m'he lesionat, m'ha anat força bé (ha estat en aquest espai de temps que he millorat les meves marques de marató i mitja). Però, relament, això ha passat quan no m'he lesionat. I, malauradament, m'he lesionat bastant.

Per aquest motiu, si vull resultats diferents (no lesionant-me ja em satisfà...) he de canviar alguna cosa. Sense pensar-hi havia començat a fer-ho aquesta pretemporada. I la clau és al llit. El descans és vital per a un corredor. No es pot ser a tot arreu ni fer tot allò que un vol...si l'endemà esperen 20 kms. d'entrenament.
Quan acabi d'escriure aquest text segurament que senti una punxada a la ciàtica o en algun múscul que encara desconec...però sento que aquest any, en aquest sentit, estic fent les coses d'una altra manera. Que doni o no doni els seus fruits això ja són figues d'un altre paner.

3 comentaris:

Joan Castellà ha dit...

Hola Sebas . Segueixes algun pla d´entrenament ? Ho tens algun entrenador que et porti ?

Sebas Guim ha dit...

Hola Joan,
No, no tinc entrenador ni segueixo plans d'entrenament. Tinc el meu propi. Des del 96 que corro maratons. Tinc apuntat cada quilòmetre corregut en aquests 15 anys. He entrenat en club, amb entrenador i ara fa anys que ho faig pel meu compte, sense sèries (mai o gairebé mai en faig, no m'agraden...). La pressió i l'exigència me la poso jo. Si no m'ho passo bé, no corro. Però entenc que és millor seguir algun pla.

Joan Castellà ha dit...

Doncs lo teu te molt de mèrit , i mes amb les marques tant bones com les que fas tu .