diumenge, 1 d’agost del 2010

MARATÓ DE L'EUROPEU, A LES 10:00 D'UN 1 D'AGOST. DE QUI VA SER LA IDEA?

Acabo de veure la Marató de l'Europeu de Barcelona, molt emocionant la lluita pel segon, tercer i quart lloc.Gran victòria del suís Viktor Röthlin i molt meritòria medalla de plata per a Chema Martínez. El recorregut m'ha agradat, em sembla molt atractiu, només hi ha una pujadeta (23 metres de desnivell) al passeig de Gràcia. La gent ha anat donant suport als atletes al llarg de tot el circuit d'una forma que és d'agrair. El que no acabo d'entendre és l'horari de sortida. A les deu del matí d'un 1 d'agost, a Barcelona, hi fauna calor insuportable. El termòmetre marcava 27ºC però la sensació tèrmica superava amb escreix la trentena. I això només a la sortida!!! Qui és capaça d'aguantar-ho? (Si, és clar, tot és posar-s'hi) No sé a qui se li va ocórrer la idea, ni tampoc si és un tema que tingui relació amb les audiències televisives...però córrer a aquestes hores és agreujar més la duresa d'una prova ja de per si molt patidor. Deixem-nos d'històries, que l'atletisme no salvarà els números de l'any televisiu, aquesta batalla ja està perduda abans de començar. La gran majoria de maratons arreu del món s'inicien, com a molt tard, a les nou del matí (un nombre molt elevat força més aviat). Fer-ho a les deu del matí pot convidar la gent a assistir-hi, però personalment no ho crec, hi van aquells que hi estan interessats.

A més de patir davant de la tv, aquest matí he tancat la setmana d'entrenaments (88 kms) amb 15 kms al Retiro. Abans d'ahir vaig anar a la Casa de Campo, on vaig iniciar les voltes al circuit de Garabites, aquelles que cada temporada em posen en forma i em marquen les referències sobre el meu estat. Vaig fer tres voltes a una mitjana exacta de 4'00", millor que la majoria d'estius.

Segueixo buscant una marató adequada per a la tardor. Però no m'acabo de decidir. No tinc ni gaires possibilitats ni gaire temps per decidir-ho.

4 comentaris:

Joan Castellà ha dit...

Ja van patir de valent els Maratonians , amb la xafogor que feia . Penso que ho feien a les 10 perquè hi hagés mes públic als carrers animant .

Unknown ha dit...

Has mirat la marató de la costa daurada?
Primera edició, data 14 de Novembre i circuit força pla i atractiu (sempre dona bo poder correr pel passeig marítim de Salou i Cambrils)

Sebas Guim ha dit...

Segueixo pensant que no val la pena, arriscar el cos a altes temperatures per un grapat d'aficionats més pels carrers...Però tot són punts de vista, no?

Sebas Guim ha dit...

A la Costa Daurada un dia o altre hi aniré...però tinc neguit pel rellotge i vull intentar-ho en una marató ràpida (i contrastada). Gràcies.